Dvere

box2O dverách je napísaných mnoho odborných aj laických článkov.

Rady aké dvere a kam, tiež povrchy a dekóry sú výsostne subjektívnym pocitom každého klienta.

Mnohí sú dnes už rozhľadení v tejto oblasti. Preto len stručne zhrniem základné informácie, ktoré treba zvážiť pri výbere, kúpe, montáži a v neposlednom rade údržbe dverí, zárubní a ich príslušenstva.

Pri výbere dverí

treba zvážiť, prostredie a okolnosti ich používania.

Či sa jedná o suché a vetrané priestory so stabilnou klímou, alebo chceme oddeliť priestor vykurovaný od nevykurovaného (garáž, pivnica), vonkajší priestor, požiarne úseky, únikové cesty, prechody pre zásobovanie s vozíkmi, krabicami, nábytkom, schodiská, vestibuly, výrobné priestory, sanitárne miestnosti, sprchy a pod.

Tiež je dôležité, ako často sa budú dané dvere používať a kým. Ak uvažujeme o spoločných priestoroch v bytovom dome alebo verejne používaných priestoroch, môžeme predpokladať, že sa s dverami bude zaobchádzať bez šetrenia. Používatelia budú právom očakávať ich úplnú funkčnosť a odolnosť voči každodennej záťaži 24 hodín denne. V domácnosti vedia dať zabrať dverám najmä deti alebo domáci miláčikovia.

Pri kúpe dverí a príslušenstva

by sme mali myslieť na výrobcu, povesť jeho výrobkov v našom okolí a servis, ktorý predajca poskytuje.box3

Keď kupujeme dvere, nekupujeme ich na rok či dva. Preto je dobré dať na rady a skúsenosti našich známych či príbuzných s konkrétnymi firmami, značkami a výrobkami. Oni už majú daný produkt vyskúšaný a vedia, či sú s ním spokojní alebo sa výberom sklamali. Ušetria nám tak naše vlastné prípadné sklamanie z nekvalitného produktu alebo nespoľahlivého predajcu. Alebo naopak, budeme rovnako spokojní ako oni. Možno aj viac.

Žijeme v strede civilizovanej Európy a preto sa aj u nás pomaly stáva samozrejmosťou vysoký štandard predajných a po-predajných služieb. Je to tiež signálom, že predajca nechce len rýchlo a veľa predať a keďopustíme predajňu, tak si  zhlboka vydýchne. Ale chce, aby sme sa pri nákupe a po ňom cítili pohodlne a v budúcnosti sa k nemu vrátili. Sami alebo so svojimni známymi, ktorí dali na našu dobrú skúsenosť a zážitok. Určite za štandard môžeme považovať dovoz až do domu. Tiež prístup predajcu, jeho informovanosť a prehľad poskytujú dojem, že sme v správnom obchode so správnym tovarom, ktorý hľadáme.

Montáž dverí

dnes vykonávajú stovky majstrov a firiem. Je pravda, že výrobky sú dnes už na veľmi prijateľnej užívateľskej úrovni a stredne zručný „kutil“ zvládne ich montáž pomerne jednoducho. To, čo však „príležitostný kutil“ rozhodne nemá, sú skúsenosti. A ten kto ich má vie, že niekedy aj maličký detail dokáže prácu poriadne skomplikovať. Začína to už správnym zameraním na mieste montáže, prípadne obhliadkou ešte hrubej stavby, keď stavebné otvory ešte len vznikajú. Iste je nepríjemné, keď pri montáži novej zárubne treba „sekať“ do hotovej novej steny alebo úplne nové dvere alebo zárubňu treba skracovať či inak upraviť. Týmto a iným nepríjemnostiam možno predísť, keď včas oslovíme odborníka na dvere so skúsenosťami a najlepšie s referenciami jeho spokojných klientov. Všetky spomínané nepríjemnosti majú potom vplyv na záruku daných výrobkov, ich konečnú životnosť a funkčnosť, ale určite spôsobujú nezanedbateľné komplikácie užívateľovi daného priestoru a výrobku.

Takto by to rozhodne nemalo byť. Toto nie je štandard a nie je to normálne.

Iste, sú výnimky, ale tie by sa mali vyskytovať ozaj len výnimočne.

A tiež vtedy sa ukáže, koľko skúseností má oslovený majster alebo firma s podobnými riešeniami a ako ich zvládne.

Aj o dvere sa treba starať

box1Mali by sa otvárať a zatvárať ľahko, bez zvukov, doliehať do zárubne, nemali by „hrkotať“ v zárubni. Nemali by škrieť o zárubňu ani o podlahu, nemali by sa sami otvárať či zatvárať. Mali by ísť ľahko zamknúť a odomknúť. Nemali by sa ani dotýkať podlahy.

Ak sa objaví niektorý z popísaných javov, alebo iný, dvere sa začínajú kaziť alebo sa už pokazili. Treba osloviť majstra, ktorý to montoval, aby to vyriešil. Je to bežná záručná oprava (ak je montáž ešte v záruke). Ak záručná doba uplynula, tiež treba osloviť majstra. Už to síce nebude záručná oprava, ale opraviť to treba čím skôr. Ďalším používaním takéhoto chybného prvku sa to bude len zhoršovať, až nakoniec sa dvere, zárubňa alebo príslušenstvo k dverám úplne zničia alebo niekomu spôsobia zranenie či úraz.

Tak ako na tovar aj na montáž sa poskytuje záruka. Jej dĺžka tiež napovie čo-to o majstrovi aj o tovare.

 

Riešenia na všetky komplikácie, predvídateľné i nepredvídateľné, výber správneho produktu, jeho spoľahlivá montáž so zárukou a ochotný záručný a po-záručný servis sú veľmi dobrým predpokladom, že s dverami budeme spokojní a budú nám slúžiť dlhé roky.

 

Mgr. Július Gyalog
majiteľ a konateľ
Dverman, s.r.o.

Pridaj komentár